fredag 7 december 2012

Årets julkalender får mig vilja stänga av...

Är jag den enda som tycker att årets julkalender är kass?
Skådespelarna - förutom spökena då- låter som om de alla läser innantill. Det tar bort hela känslan.
Sen, vad är det för tyggrejs över spökenas ansikten?

Nej. Hela mys-jul-känslan tas bort av deras - "prata-på-en-rak-linje-i-samma-tonfall". blä.
Sen den där med Superstarka silversara och de var ju inte heller bra, knappt någon julstämmning alls.

Näe , ska det vara JUL-kalender, så ska det väl handla om Julen, eller?

Jag får väl ta smällen och förarga alla småbarnsföräldrar nu, men.. de flesta barn gillar det mesta som är på tv iallafall...(tänk teletubbies...)

Några jag minns som bra, var:

* Sunes Jul
* Trolltider
* Klasses Julkalender
* Lassemajas detektivbyrå
* Tjuvarnas jul

4 kommentarer:

  1. Jag tycker precis tvärtom! :-)
    Gillar Greveholm och mina barn i åldern 4, 8 och 9 älskar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) ja, huvudsaken är ju faktiskt att ungarna gillar den :)

      Radera
  2. Jag håller med om att skådisarna kunde vara bättre. men jag gillade verkligen greveholm som gick 96 (då var jag 10) och tycker denna är helt okej. Annars minns jag att jag tyckte om "julens hjältar", "kaspar i nudodalen" (som min brors svärfar skrivit), "pelle svanslös" och förra årets "tjuvarnas jul".

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vill minnas att ´96 Greveholm var poppis :)
      men va kul att du har lite koppling till adventskalendern :) hihi
      kram på dig!!

      Radera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!