måndag 28 januari 2013

Bland blommor och rutor

Ja, från en glasruta till en annan... Den nya rutan till dörren kommer att gå på 250 kr och sedan lite trixande att få dit den, så det kommer nog att gå bra.
Så innan jag får hem rutan, kikar jag runt lite bland vad som står på fönsterbläcken.
Jag är inte riktigt en sådan person som har hur mycket blommor, sticklingar och blader som helst i fönsterna  mina blommor har en tendens att dö - hur jag än gör. Och plastblommor är det inte tal om.
Men mina fina murgönor har nu hållt sig ända sedan i november, underbart.
Som syns på bilden har jag min lilla köksodling oxå. Det är längst bak, citron, mitten är skott från gula ärtor - som kommer passa bra på smörgåsen ihop med det som står närmast, krasse.
Gott!

2 kommentarer:

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!