söndag 19 maj 2013

Tips runt Bakning

Det här med mins småtips har verkligen varit bra! Många glada tillrop har kommit både på bloggen och mailen - tack! :)   ( http://hemma-liv.blogspot.se/2013/05/tips-runt-matlagning.html )
Så jag tänkte utöka lite och lägga till mina småtips jag har runt bakning. :)

* Rivet smör
När jag vill få smöret att snabbare bli rumsvarmt, så river jag det istället på ett rivjärn, då "värms det upp" snabbare.

* Varma bullar längre
Att få de varma bullarna att hålla värmen längre då jag serverar dem har jag ett bra tips på. Under servetten i brödkorgen lägger jag lite aluminiumfolie, det gör att värmen behålls längre :)

* Frasigare drömmar
Att få drömmarna (kakorna) att bli frasigare och lite högre gör jag som så att jag tar hälften strösocker och hälften florsocker i kakdegen.


* Kladdfri smulpaj
När jag gör smulpaj brukar jag riva ner smöret och ha i alla ingredienser i en plastpåse, då blir det lättare att knåda runt det och det blir inget kladd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!