måndag 20 maj 2013

Tips runt Organisering och Renovering

Som en fortsättning på mina tips, tänkte jag köra en om organisera / renovera.

En tips del hur man får ordning, gör ordning, kommer i ordning. :)
Mina två tidigare tips inlägg vällde ju Tips runt Matlagning & Tips runt bakning . Klicka på dem, så kommer ni även dit. Eller så kan ni ju alltid navigera dit sedan, genom att klicka på etikettmolnet och klicka på tips.

Så, här är några av mina tips att börja med:

* Fula Streckkoder
Klisterlappar och streckkoder som sätts på i butiken ser så fula ut och är ibland svåra att få av. Men då jag blåst ett tag med hårfönen, kan jag pilla av dem hur lätt som helt - och inget kladd blir kvar.

* Håll saxen vass
För att hålla saxen vass, klipper jag ibland i sandpapper ett par gånger då jag märker att saxen börjar bli slö.

* Tejpa Texten
Sätt genomskinlig tejp på texten som är på din medicinburk, då håller texten längre.


* Måla Högt
Ska du upp på en stege och måla, kan det vara bra att ta cykelkorgen till hjälp. Den kan  lätt hängas på stegen och den kan rymma det mesta du behöver, så slipper du gå upp och ner femtioelva gånger.

* Tappat linsen?
Har du tappat din kontaktlins är ett smart tips att släcka ner i rummet och börja lysa runt med en ficklampa, när ljuset når linsen så reflekteras det och du kan då lätt se vars linsen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!