onsdag 24 juli 2013

Enkelt och gott Recept: Broccoli-Biffar

Dags för ett gott recept va? :) Jag har ett supergott recept som jag försöker intala mig är det är nyttigt...men
mja, åsikterna går isär och de lärda tvistar om detta...

Det recept jag bjuder på idag är mina himmelska Broccoli-Biffar.

Du behöver:
300g broccoli (tinade)
2 ägg
2 vitlöksklyftor
½ gul lök
salt & peppar
100g riven cheddarost
100g riven parmesan

Gör så här:
Tina broccolin och "vrid ur vattnet" med hjälp av hushållspapper eller en kökshandduk. Stek upp den pressade vitlöken, den hackade gula löken med salt och peppar, låt det svalna.
Vispa upp äggen och hacka broccolin. Ha ner broccolin och lökblandningen i äggvispet och ha sedan i de riva ostsorterna.
Lägg upp i små "bollar" (typ) på en bakplåtspappers försedd plåt, sätt in i ugn i 15 min på 200° .

2 kommentarer:

  1. Gud så gott! Och roligt med fler hemmafruar, vi är ju inte så många. :-)

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!