onsdag 30 oktober 2013

Ett ögonblick i mitt badrum

Så här ser det ut i mitt och Makens badrum. I gråa och vita toner som ser rent, fräscht och rogivande ut.

Handdukarna är vanliga, enkla från något billigt varuhus - men för att piffa upp dem något har jag sytt på en spetskant. Lite finare, lite mer charm.
 I regel försöker jag att hålla mitt hem "clutter-free" dv.s så lite grejer framme som möjligt.Det är svårt när man gillar den lite mer "shabby-chic-glamour-cottage"-stilen som jag gillar...*hmmm tror jag nu kom på den stilen själv, men aja - ni fattar

Men iallafall, handfatet är ofta en blickfångare i badrummet - så genom att hålla den fri från det mesta, så ser badrummet oftast renare ut. Tandborstar och annat får snällt stå på sin plats uppe i skåpet.
Sen är det verkligen trevligt att ha ett litet doftljus tänt på toaletten då man har gäster, som kanske inte hittar tänd-knappen eller så :).

Blommor har ju svårt att överleva i fönsterlösa badrum, så därför har jag lite fejkisar här inne, inte för många, då ser det plastigt ut, men en liten, som får hänga i duschen, för lite grön fröjd. Sen om den blir våt - gör ju inget - då dammas den ju av iallafall :)

Ja - det var mitt badrum, nu ska jag ta ut lilla primadonnan innan dagen drar igång ordentligt :)
Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!