tisdag 22 oktober 2013

Morgonrutinen

God morgon raringar!Så här på morgonen tycker jag att det är skönt med mina rutiner. Då flyter morgonen på även om man är supertrött.
Det värsta för mig är att snooza, det förstör hela dagens rytm tycker jag.

Så det första jag gör då jag kliver upp (jag går alltid upp först) är att tända upp  lite grann, sedan på med kaffevattnet och så gör jag i ordning frukosten.
Morgon-tv på och sedan väcker jag Maken - om han inte rasslat upp själv. Primadonnan ligger oftast kvar och sussar ett bra tag till.

När Maken gått till jobbet väcker jag barnen (som egentligen inte är så små längre, 18-åringen vaknar ju av sin egna väckarklocka numer) då jag tycker att det är mysigare för dem att vakna i lugn ch ro.
Men, lunget och ro´n får bar hålla i sig ett tag, för kläder ska på och frukost ska ätas innan de piper iväg till skolbussen.

Sen när kaffekopp nummer två intagits, börjar min dag.
God Morgon på er, hoppas ni får en helt enastående dag, just idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!