tisdag 22 oktober 2013

V som i...

Variation!
Oftast på torsdagarna köper jag hem "fredagsblommor".Efter helgen brukar några blommor ur buketten sloka lite och då brukar jag göra om arrangemanget lite grann. Detta gör att en fredagsbukett kan hålla ända till nästkommande torsdag, då det är dags för nya fräscha blommor.

Så vad jag helt enkelt ser till att ha hemma är oasis, det är superduper viktigt att ha, så man kan klippa  ner blommornas skaft så pass att de kan leva några extra dagar instuckna i oasisen.
Sedan har jag alltid lite grön ståltråd (finns att köpa hos floristen) och sedan lite små prylar, så som målade kottar, kvistar, glittrig pumpa(som på bilden) eller nåt annat kul.

Att sätta blommorna i något helt annat än en vas gillar jag, ibland blir det en thekanna eller kaffekopp, ett vackert vinglas eller godisskål på fot, ja, lite beroende på hur blommorna står sig.
Se till exempel på min första bild, där byggde jag upp blommorna genom att vända upp-och-ner på vasen, fyllde den med lite silkespapper och pumpor, sedan hade jag oasis i en skål och satte dit mina blommor.

När några dagar hade gått så slokade gerbera-blommorna, då gjorde jag om allt och valde att "ta ner" skålen och lägga en enkel naturell pumpa vid skålen, fint inte sant?

Detta var mitt bidrag till A-Ö utmaningen för Rosa Bandet.
För varje kommentar på detta inlägg skänker jag 1 krona till Rosa Bandet.
Vill du läsa fler bloggar som är med? Klicka på någon i listan nedan!!

Ab imo pectoreAnanasAnita fixarChannalConcept by JessicaCreandoDagar av LyckaEdith och jag, Floweroffame,For Life, Fröken FotoHelen i VilrummetHelene - mitt så kallade liv, Hemma-Liv,Huset på Backavägen, HönaPönaKakaobönan PiaKarinLifessilverliningandi, Lilla My, Livskraft,JenniferJenny, Johanna,Mamma ElvaMamma med ambitioner, Melody and M.E,Petra/ Popetotrora , PiaPia Hem Ljuva HemSahra Pi,Sallys hus, Sammelsuriumbravader,Sigges hus, Sveapukt, TatjanisTIDSOPTIMISTENTillvaron.se,Tina - Home 2 TinyVilla EllZeldatindra, Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!