tisdag 15 oktober 2013

O som i....

Organisera!
Som ni vet så älskar jag att organisera - det förenklar vardagen och bidrar till ett "renare" hem.
Min planeringsplats
Så därför passar det ju utmärkt att skriva ett inlägg om en av mina passioner, så i foto utmaningen A-Ö för Rosa Bandet, som vi - en glad grupp bloggare har för oss under oktober månad.
Tidigare i år ordnade jag Makens T-shirt låda - väldigt enkelt och väldigt funktionellt - och snyggt!
I dagarna nu ska jag ta mig an köket, för att sedan gå in och ordna min garderob *brrrr*

Vill du veta mer om utmaningen, kan du kika in hos en av grundarna för den, Sara .

I övrigt vilka som är med? Ja det är klart att det ska länkas lite till dem åsså :) Håll till godo med en trevlig lista av goa bloggare som gör slag i saken för insamlingen till Rosa Bandet:
(en lista som organisatören i mig satte i alfabetisk ordning ...)

Ab imo pectoreAnanasAnita fixarChannalConcept by JessicaCreandoDagar av LyckaEdith och jag, Floweroffame,For Life, Fröken FotoHelen i VilrummetHelene - mitt så kallade liv, Hemma-Liv,Huset på Backavägen, HönaPönaKakaobönan PiaKarinLifessilverliningandi, Lilla My, Livskraft,JenniferJenny, Johanna,Mamma ElvaMamma med ambitioner, Melody and M.E,Petra/ Popetotrora , PiaPia Hem Ljuva HemSahra Pi,Sallys hus, Sammelsuriumbravader,Sigges hus, Sveapukt, TatjanisTIDSOPTIMISTENTillvaron.se,Tina - Home 2 TinyVilla EllZeldatindra, Åse

Jag ska även poängtera att för varje inlägg som sker under mina utmaningsinlägg under oktober månad, skänker jag en krona till Rosa Bandet - så kommentera i massor!

  



7 kommentarer:

  1. Hej, så roligt att titta förbi dig på min kvällsbloggpromenad. Kram

    SvaraRadera
  2. Organisera, hm, skulle behövas här hemma också. I alla fall i garderoberna...
    Ha en skön kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Här skulle det också behöva organiseras! Här är en enda röra efter sommaren och en massa behöver plockas undan både i skor- och klädväg! Har du någon kurs på distans?
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Här håller vi också på att organisera ;) Det var något jag lärde mig när vi flyttade förra året, man ska "låtsasflytta" lite då och nu och röja runt och får saker och ting på plats.
    Tack för att du tittade in hos mig!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Ett väldigt bra o måste jag säga!

    kramen

    SvaraRadera
  6. Organisera tycker jag också är ganska kul. Men det måste finnas en plats där det är ok att lägga saker som är i väntan på. Jag har en liten hög på köksbordet som inte ser så trevlig ut, men den måste få finnas där.
    Kram Helén

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!