onsdag 11 december 2013

Pulled Pork och pimpade hyacinter

Idag gick jag som vanligt upp med tuppen, men just idag för en speciell anledning.

Pulled Pork.

Det har varit många skriverier runt detta och även många olika recept, så nu ska jag reda ut det här och testa lite olika recept för att se vilket som passa mina smaklökar bäst.
Så, igår marinerade jag kött och nu på morgonen slängde jag in det i ugnen, de ska ju stå i värmen och gotta sig i åtta timmar, så det blir en heldag i ugnen :)

Tips när hyacinterna slokar
Idag bjuder jag på en liten bild av mina hyacinter, för visst är det tråkigt när de står i sina krukor och blir så höga och tunga att de bara slokar. Då klipper jag ner dem och sätter de som ett litet arrangemang  i en vanlig vas helt enkelt,, lika fint som i kruka iallafall tycker jag :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!