lördag 11 januari 2014

Härlig Lördagsmorgon och fix inför blogg-utmaningen

Härliga Lördag! Välkommen!

Egentligen hade jag nog precis som Marilyn, velat ligga kvar hela dagen i sängen, men är det Lördag - så är det.
Min morgon började underbart, med färska scones och färskpressad apelsinjuice. Mums!
Under frukosten satt jag och pojkarna (Maken och sonen) och kollade på filmen "Taken" - den är så himla bra och jag kan verkligen rekommendera den som familjefilm för er med barn i tonårsåldern, kanonrulle som pojkarna säger haha.
Det är så mysigt att ha en sk. tv-frukost ibland!
Redan igår möblerade vi om i vardagsrummet - vi har ju en "vintermöblering" och en "sommarmöblering, pga. det är så kallt och drar ifrån fönsterna Och då jag var så nedrans rastlös igår och lekte meteorolog - så sa jag, "äh det kommer ingen snö - vi kan lika gärna möblera om"
Idag, är det det helt vitt på marken... typiskt. Men men, jag gillar den här möbleringen mer (bilder kommer såklart).

Nu ska jag iväg och få håret fixat, kommer kännas skönt att "våra upp" det lite - jaja - jag vet  att många säger " våren är inte här än" , men jag känner att jag behöver pigga upp mig lite - och då  är det en bra idé att fixa till håret lite grann :)
Inte för att jag vågar göra så mycket med "barret" - har nog haft nästan samma färg sedan jag var 15...men men - Hur gör ni? Vågar ni klippa, färga, raka??

Sist så är på lördagsförmiddagen vill jag  påminna om imorgon, då kommer jag lägga upp några av ämnena för kommande blogg-utmaning maila mig via högerspaltens kontaktformulär - eller kommentera helt enkelt bara i inlägget att ni önskar vara med.
Ha nu en underbar Lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!