onsdag 23 april 2014

Efter påsken

Så var man tillbaka, påskledigheten var välbehövlig i år.
Även om samvetet har gnagt emellanåt, så har jag faktiskt bara tagit det lugnt, inte städat, (joo lite kanske), jobbat eller bakat. Bara tagit det lugnt.

Min påsk var underbar, god mat, sol och familjen. Allt jag behöver.

Jag testade att göra en matjessills tårta och den vart supergod, humlorna på bilden är gjorda utav Odenses marsipan, med smaker av choklad och banan, så himla gott och perfekt till kaffet!
I övrigt var det standard på matbordet med potatis, sill, lax och ägg

Receptet på matjesillstårtan kommer jag att lägga upp i lagom tid innan midsommar, för då har jag hunnit finslipa receptet :)

Nu ska jag ut i skogen för en liten promenad med vovven, sedan blir det att ta tag i hemmet lite grann.
Hoppas även ni får en solig dag hos er  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!