söndag 13 april 2014

Mina tips på serier att följa

Ja, jag får väl erkänna, jag är ett serie-freak. Jag älskar serier.
Ja kanske inte de där absoluta långkörarna som Glamour osv. de har jag aldrig fastnat för, men ska under några inlägg framöver tipsa om lite olika serier som jag gillar.

Serier går ju idag att se på flera olika sätt, ja absolut via tv, men även via sk. play-kanalerna på internet, man kan köpa boxarna eller, se dem via nedladdning - inget jag rekommenderar, men det är ju ett alternativ som finns :)
Men som sagt många går att se via streaming på ex. svt.se/play , tv3.se/play osv.

Hurusom jag tänkte rekommendera lite olika serier i olika schangers, och fler kommer, jag loooovar!!
Dagens lista då rå:

* The Walking Dead
En skräck serie om en grupp människor som överlever i en värld där alla (a nästan alla) blivit zombies.
Man lär känna personerna och "följer"deras resa i jakten på en fungerande civilisation.
Varje avsnitt är spännande o läskigt.
Denna serie är helt klart värd FEM stjärnor - Så bra! I love it!!

* Greys Anatomy
En sjukhus-serie, tål man inte blod, ska man nog ej se denna, mycket drama och kärlek, människoöden osv. Vi får följa ms. Grey, och hennes liv på sjukhuset, där hon utbildar sig till läkare och samtidigt försöker få sitt liv att fungera utanför sjukhusets väggar :)

* Mad Men
En serie som utspelar sig på femtio/sextiotalet då reklamen var i sitt esse och sekreterarna tog plats inne på kontoret.
Hemmafruarna började ta sig ut och samhället var på väg att bli mer jämställt mellan män och kvinnor, svarta och vita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!