onsdag 30 april 2014

Valborgsmässoafton, starta grillarna!

Direkt från grillen
Ikväll är det nog många som liksom jag, tar fram grillen.Resten av veckan bjuder på långledigt, så det passa perfekt att ta fram lite köttbitar att ha på grillen och kanske en och annan laxfilé :)

Ett bra tips jag har när det gäller att grilla och få mört kött- är att vända ofta. Se först till att få en yta på köttet, men vänd det sedan ofta.
Jag är inte mycket för att ha på glace - eller extra grillsås på köttet då det är klart, det tar bort grillsmaken tycker jag.
Däremot är jag nog med marinaden. Den är helig och ett måste.
Jag har nedan två supergoda marinader, en för kött eller kyckling och en för lax och skaldjur.
Recept för kött/kycklingmarinad
Recept för lax/skaljursmarinad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!