lördag 3 maj 2014

Drottningholms slott, ett smultronställe i Stockholm

Vackra vyer vid Drottningholms Slott

 Drottningholms slott, här kan jag promenera hur mycket som helst.

Stanna till och titta ut över de små dammarna, gå in busk-labyrinter, fota vackra blommor och besöka olika små-museum.
Ta en välförtjänt långfika bestående av nygräddad våffla med sylt och grädde, eller ett lass med glass.

Det gjorde vi igår, Maken, Doris och jag. 
Så härligt att bara gå och strosa och prata om livet, stanna upp och titta på alla människor som också njuter av en dag i solen vid vårat vackra Stockholms-slott, Drottningholm.

Det absolut bästa är att jaktstugans café tillåter hundar vid sin uteservering och man får gladeligen en skål med vatten till sin lilla älskling.
Personalen är supertrevlig och priserna är  humana, fem plus!

Lilla primadonnan visar
gladeligen upp
sin Husse, Maken min
som inte tidigare varit  med på
bild här på bloggen :)
Det är ett stort område att täcka, långa alléer och labyrinter, här finns även "hund-öarna", det är två öar där man kan släppa sin lilla fyrfotade vän, helt kanon!
Har man tur får man även gå in i slottet och kika (inte med vovven dock) när detta är öppet, det rekommenderas för det är verkligen fint där!

När jag vill "ladda mina batterier" så åker jag gärna hit.
Detta  är verkligen ett av mina smultronställen i Stockholm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!