söndag 4 maj 2014

Ett restips och lite anekdoter...

 Det var då väldans vad det vart restips just nu, men jaja, det kan inte hjälpas.
Idag fyller Audrey Hepburn 85 år, och som ni vet älskar ju jag alla skådespelare osv från svunna dar, såsom just henne och Marilyn MonroeBirget Bardot mfl.
Men idag är det Audreys dag.

Detta får mig att tänka på när Maken och jag var på en liten rundresa vid Makarska Rivieran i Kroatien.
En helt underbar resa med en massa vyer, vackra stränder (här kan man snacka kristallklart blått vatten) och trevliga människor.

Jag försöker att tipsa så många jag kan om att åka till Split, eller ta färjan därifrån ut till den vackra badön Brac eller ut liiite längre (20 minuter till) till den lavendeldoftade ön Hvar, med en stad med samma namn där folk som Paris Hilton och andra gärna väljer att vila upp sig.
Foton tagna av min underbara Make

Just när vi var på Hvar, i Hvar, så bodde vi på ett hotell, "Riva", där vårat hotellrum hade en fondvägg av just Audrey Hepburn.
Och för att göra en lång historia kort, Visar jag här nedan även ett litet collage från just Hvar och Split.
Vill ni läsa mer om vår resa längs Makarska Rivieran, så kan ni klicka här för att läsa hela reportaget.

2 kommentarer:

  1. Hvar är vackert, kan rekommendera borgen högst upp på höjden! Fin utsikt därifrån!

    SvaraRadera
  2. Oja, verkligen! det var fantastiskt!!

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!