fredag 30 maj 2014

Gör ett fint och enkelt bröllopskort!

I helgen ska vi på bröllop.

Underbart med en fest för Glädje och Kärlek!!

Vädret och sommarvärmen är inte riktigt med oss, men det ska inte få dämpa stämningen! Efter ett glass bubbel så är det sol i sinne iallafall :)
Brudparet i fråga önskar sig lite bidrag till sin bröllopsresa och så får det då bli.
Lite extra krut la jag på kortet, som  jag då gjorde själv, enkelt här hemma på min kammare :)

I korta drag var det enkelt, ett vitt kort, där hela insidan fick ett inlimmat svart kort, på framsidan klippte jag ut så att siluetten vart en bröllopsklänning. Tog en bit av det vita, klippte det till en trekant och satte som en skjortöppning upptill på det svarta delen. Sedan med lite småpiff i form av våg-klipps-sax, och små pärlor, fick jag  kortet att se ut som ett bröllopspar. Fint och annorlunda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!