måndag 25 augusti 2014

Organisera din garderob och få mer tid till annat.

"Ordning och reda, pengar på fredag" , någon som hört  det uttrycket förut?

Och ordning, det gillar ju jag, att veta precis vad saker och ting ligger och hur det är. Det spar man tid på i vardagen.
Så därför kommer jag att hänge denna vecka till lite ordning-och-reda-pengar-på-fredag - Inlägg.
Först ut blir en inblick i min garderob, där kläderna mest går efter färgordning. (note to self; köp galgar i samma färg..)


I den delen av garderoben där jag hänger blusar och tunikor, har jag fått in en byrå. Den håller alla mina underkläder och diverse toppar som inte behöver hängas.
Jag har även en sån där liten "häng-hylla" i tyg, som jag förvarar mina kjolar och annat smått och gott som till exempel; klädrullen som används frekvent (tack vare vovvarna) och strass-hårklämman som passar sig så väl till festen.
I min lilla avdelning för handväskor och skor, försöker jag ha färger och modeller som används "just nu". Denna avdelning byts också ut väldigt ofta. Självklart har jag fler skor och handväskor på andra ställen, till Makens förtret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!