måndag 25 augusti 2014

Tillbaka i verkligheten

Idag är första dagen tillbaka för mig och Maken.Pang Tjoff, kastades vi in i verkligheten, upp i ottan för att Maken ska få slänga sig iväg till jobbet och för att jag ska komma igång med mina vardagliga rutiner (ni vet - måndag = städdag, tisdag = handla onsdag...).

Morgonen bjöd på sol, med blå himmel. En lugn morgon som hade en försiktig bris i lövkronorna. Våra små vovvar gick en lugn och morgonpromenad och ligger nu i solen på köksgolvet för att njuta av lite höstsol.
Maken ringde från jobbet, idag bjöds det på fika och barnen ska snart vakna för att ta sig i väg till sina kompisar i skolan.

Så, första dagen tillbaka efter semestern, är bra, faktiskt. Och,Ok jag har väl längtat lite efter mina rutiner. )

*Idag bjuder jag på en bild av en gammal vattenpump, som nu fått semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!