tisdag 16 september 2014

Att göra i September:

Japp, nu är hösten här och då håller vi oss ju mer inomhus.

Jag brukar faktiskt spara sommarens sommarpratare från P1 och lyssna till dem på hösten, då jag har min höststädning av diverse skåp och annat.


Vad gör jag då?
Jo, jag;
* Tar undan allt som hör sommaren till, terassvärmare (ni  vet, Mr.Hot), bordsfläktar och annat
* Rensar och organiserar i städskåpet.
* Samma sak med skafferiet.
* Uppdaterar medicinskåpet så att det finns hemma allt man kan behöva på hösten så som hostmedicin, nässpray och annat smått och gott.

Slutligen ersätter jag alla de söta, rara, gulliga pasteller med mörkare, dovare och mysigare färger som hör hösten till.

Nu kan höstmörkret komma, för jag är beredd med värmeljus och filmlistan (ja, och alvedon o vickstabletter med).

Pssst. kom ihåg att rösta på mig i omröstningen hos besökstoppen http://bloggar.xn--beskstoppen-tfb.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!