lördag 20 september 2014

Recept: Mandelgröt LCHF Nocarb

Grunden till en bra dag är ju frukost,  därför har jag under ett par dagar nu testat lite olika
grötrecept, Nocarb såklart. 

Först ut i mitt gröt-test är NoCarb Mandelgröt

Lchf Mandelgröt, har en smak och konsistens som man nästan får lära sig att gilla. Jag är inte där ännu, men jag ger er receptet iallafall då många har efterfrågat just detta.

 Du behöver:
1 ägg
0,75 dl mjölk
1 msk mandelmjöl
Lite vaniljsocker

Gör så här:
Vispa ägg och mjölk i en kastrull. Tillsätt mandelmjölet och vaniljsockret och låter sedan koka upp under omrörning. 
Servera med kanel,  kardemumma eller bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!