måndag 8 september 2014

Förläng snittblommornas blomtid

Eftersom vardagen nu har dragit igång på riktigt, så betydde ju måndag,städdag för mig.
Fredagsblommorna står sig fortfarande,  men behövde en liten "touch up" , så här visar jag hur jag gör att få dem att stå några extra.
Tänk på att nysnittade rosor ha hett vatten.

Jag tog en kruka som jag gillar, satte ett glas vatten i krukan och sedan satte jag fast lite tejpbitar kors och tvärsöver krukan, så att rosorna får lite stöd.

Detta får rosorna att hålla sig fina och fräscha i två-tre dagar ytterligare.

Jag märker att det har tillkommit en del nya läsare (tack för trevliga mail) och vill n veta mer om mig och mina knäppa rutiner - så kika i högerspalten, understäda och tips kan i finna en hel del skoj. :)

Vill ni så får ni gärna följa mig på instagram oxå ---> 
Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!