tisdag 21 oktober 2014

Lär dig att sticka och virka lätt och enkelt

I höstas när kylan drog in över vårat avlånga land kände jag att jag ville göra något. Jag ville
sticka mina egna raggsockor.
Jag letade runt efter bra manualer, men jag kan ju inte de där beskrivningarna som de nämner,"lägg upp 5 lb och sedan 4 ab" osv.
Så jag sökte mig till youtube.

På Youtube finns en massa videos som visar dig hur du stickar.

Men jag har hittat den bästa, först och främst finner ni hennes blogg här http://pernillaskreativa.blogg.se och det är hon som har en hel del med videos på youtube där hon lär ut både stickning och vikning, på ett enkelt och lungt sätt, perfekt för oss nybörjare.

Jag själv har nu gjort en tröja till lilla Bella, ett par raggsockor till mig själv och ska snart påbörja ett par torgvantar till mig som kommer vara perfekt när jag  är ute med vovvarna  i vår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!