måndag 20 oktober 2014

Omorganisering i badrummet

Badrummet. Här hopas saker och ting och det är ofta svårt att få plats med nytt eller ens att hitta det man behöver.

Så jag gjorde en omorganisering i badrummet.

Visst det är fortfarande lite saker som behövs, exempelvis ett skåp under handfatet och sen funderar vi på att istället sätta in en duschvägg.Men det är ju saker som kommer.

1. Det jag gjorde när jag omorganiserade badrummet var iallafall att först ta väck de saker som inte hörde dit.
2. Sen rensade jag bland sakerna i badrumsskåpen, öppnade tuber som inte använts på 3 mån (oftast så härsknar ju de och är då ändå inte bra för huden).

3. Jag rensade handfatet från saker, det ger ett mer rent intryck ifall det inte står en massa grejer framme, så efter skåpsrensingen, fick tandborstar och tandkräm plats där.
Det som hänger ner i en påse från skåpet är en liten lampa som tänds/släcks när man klämmer på den, som är perfekt att ha som mysljus när man badar eller ha som ledljus för gäster eller sömndruckna ögon på natten.

4. När jag sedan rensat ut tomma balsamflaskor och halvtorra tvålar, fick man en bättre överblick av vilka schampon  man har osv.
5. Någon som det lätt blir i ett badrum är just svartmögel - och det kan vara lite trixigt att få det att försvinna, så därför har jag tidigare lagt ut en tutorial på:

Hur man får bort svartmögel.

Och sedan valde jag även att kröna duschdraperiet med små rosetter.
Hur du gör rosetterna, får du veta om du klickar här.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!