söndag 16 november 2014

Recept: Fröknäcke

Fröknäcke är ju något är jättepoppis, och gott! , särskilt för oss som inte äter kolhydrater. 
I många recept av fröknäcke, är det en himlens massa ingredienser, men mitt innehåller annorlunda ... Få ingredienser. 


Fröknäcke med få ingredienser

Du behöver:
1 dl Solrosfrön
1 dl Sesamfrön
1/2 dl Linfrön
2 msk Friberhusk
2,5 dl Kokande vatten
1 tsk Salt
1 msk Kokosfett

Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna,  koka upp vattnet och tillsätt kokosfettet och rör ut det i vattnet.  Häll kokosvattnet över fröblandningen. Rör om och låt det stå och svälla i 2 min.
Häll ut smeten på en plåt med bakplåtspapper, tryck ut den så att den blir 0,5 cm tjock. Sätt in den i ugnen på 150° i 60 min. Ta sedan utföranden och skär bitar, sätt in den igen i ugnen , dra ner till 80° och hll ugnsluckan på glänt med hjälp av en träslev, i ca 30 min. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!