torsdag 6 november 2014

Snö, tacksamhet och åter snö

Idag kom den. Snön.

Som vanligt grymtade stockholmarna och de lamslogs nästan av det fuktiga, kalla vita som föll mot dem från himlen. Och jag bara gick där med ett leende, lycklig för säsongs-skiftet.

Det gillar jag faktiskt, säsong-skiftningarna, det behövs. Det kan ju inte vara så skoj att det ser likadant ut hela tiden, som det nästan gör i många andra länder. Så jag är glad för min vårflod, sommarsol, höstblåst och snöslask.
Eller, näe, usch. Men nära på iallafall.

I USA firar de nu i november Thanksgiving, så i helgen ska även vi fira lite , fast det blir inte kalkon eller så, det ska bli revbens-spjäll a´la USA.
Så idag vart det en vanlig hemma-vid-bordet-middag, lite grått och vitt, med levande ljus, bara för att mysa lite, och se på snön som singlar ner utanför fönstret.
det kan ju vara nåt att vara tacksam för imorgon. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!