tisdag 10 februari 2015

En blixtvisit i Paris

För ett tag sedan var jag och besökte kärlekens huvudstad - Paris. Det var en snabbvisit i och med jobbet, men jag hann med en liten promenad längs en exklusiva shoppinggatan Champs Elyseès.

När man står i mitten av övergångsställena, så ser man en klar vy av Triumfbågen, det ser riktigt mäktigt ut.
Något mer som slog mig va att här var så rent, inte ett tuggummi på marken så långt ögat kunde se. Då jag kikade in på de glasomfattade uteserveringarna, så såg jag servitörer i propra munderingar med guldknappar och styva kragar.

Självklart drogs jag till Tiffanys o.co samt Luis Vuitton-huset, men till Makens tur, höll jag mig utanför...
Istället tog jag mig till ett café för en kaffe och för att få sig en stor kopp kaffe med mjölk, 
beställer man "american coffee" med varm mjölk. Bara ett tips ;)
Där satt jag i fönstret och tittade ut en stund över crossiantförsäljare och tidningskiosker, jäktande affärsmän och shoppingglada väninnor, som alla har en sak gemensamt, detta är deras stad. 
De är  stolta över sin stad "Parisarna", men jag kan ibland tyck att de har väldigt svårt att dra på smilbanden...

Det var ett hursomhelst ett underbart besök i Paris och ett perfekt sätt att möta vårens första solstrålar - så här nära inpå alla hjärtans dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!