fredag 20 februari 2015

Med lite hjälp från Shiva

Var det så är hinduismen tänkte att Shiva skulle se ut 2015?

Det är i alla fall så här jag känner mig just nu. Inte för att jag klagar, men det är mycket nu, samtidigt är det skönt att det händer lite.

Jag funkar bra under stress, lite stress kan vara bra, men inte för mycket. Men då tar jag en sak i taget och kör på. Fast sånna saker som jag gärna vill göra, få komma på sista platse genetmot de saker jag måste göra.

Som att måla om inne i arbetsrummet och sätta en fondvägg. Vill  Vill Vill, men tiden för det finns inte jus nu.
Näe däremot får jag ta mitt ett andetag och göra allt metodiskt tills det att jag kommer längst ner på listan och kan göra det jag vill. För Shiva är ju den som återupphåller världen genom meditation, tänk hur mycket han får gjort genom att bara sitta med benen i kors





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!