fredag 27 februari 2015

Recept: Het Räkpanna - perfekt för Plaeo, LCHF eller Nocarb

Idag är det min lilla Mammas födelsedag, det ska firas!
Och på mitt sätt så gör jag det förutom gratulationer och blommor, ett inlägg med ett av Mammas bästa recept!

Het Räkpanna ; Nocarb, LCHF, Paleo 

Du behöver:
300 g oskalade Räkor
1 röd Paprika
1 gul Paprika
2 msk Olivolja
1 msk Smör
1 msk Madras curry
2 tsk hackad Chili (jag har fryst hackad chili i en liten låda från frysdisken)
1 Scharlottenlök
2 Vitlöksklyftor
½ burk Kokosmjölk

Pasta (jag använder Risentas bönpasta)

Gör så här:
Tina räkorna och skala dem. Hetta upp olja och smör i en stekpanna med lite högre kanter. Hacka scharlottenlök och paprika. Pressa vitlöken och ha i dem i pannan så även curryn. Låt fräsas upp så att smakerna bildas. Ha i den hackade löken och paprikan. Tillsätt sedan kokosmjölken och låt det bubbla upp något eventuellt kan du tillsätta lite mer curry.
Ha i räkorna någon minut innan servering, Servera med pasta eller ri eller kanske på en god baugette.

Grattis min älskade Mamma! Tack för ett gott recept!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!