torsdag 12 februari 2015

Recept: Pasta med paprika och baconsås

Ibland när man har en sån där vecka när man inte vet vad man ska hitta på , då är ett sånt
här recept bra att ha i bakhuvudet.
Det går snabbt och det smakar fräscht och gott.

Du behöver:
Tagiatelle för fyra personer
1 flaska crème fraiche (jag använder den nya crème fraichen som är lite mer flytande, på flaska)
1 paprika av valfri färg (jag tog en halv gul och en halv grön)
1 vitlök
1 paket bacon
1 paket smörgåspålägg a 200 g (jag tog kokt skinka)
salt & peppar

Gör så här:
Koka upp pastan. Skär baconet i 3 cm bitar (jag brukar faktiskt klippa direkt då det är i aketet, slipper jag en massa kladd) och lägg  det i en stekpanna och fräs på, pressa ner vitlöken och hacka paprikan, för att sedan även ha ner det i "steket". Hacka sedan smörgåspålägget och tillsätt i stekpannan, salta och peppra och  häll sedan på crème fraichen.
Om du har en djup stekpanna, kan du blanda i pastan här i, annars tar du en större skål o blanda om allt, alternativt läger pasta på tallriken och häller på "stek-såsen" super gott och super snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!