tisdag 17 februari 2015

Semmeldagen, inte Fet-Tisdag...

Idag är det Semmeldagen!

Kunde bara att denna dag måste få lite mer rosa, lite mer grädde och lite mer lull, så kollade jag i kalendern och såg, idag får man ju faktiskt äta semla.

Ordet som står i kalendern, (fet-tisdag) är ju inte direkt inspirerande, inte ens lockande, men tänk att sätta lite spets unt dagen och skriva
"Semmeldagen"
I love it

Just idag fuskade jag lite , jag köpte absolut inte hela semlan färdig, o nej ;) Men själva bullen var klar i bageriet, sedan vispade jag lite grädde och rev mandelmassa, blandade det (för det tycker jag är godast) och spritsade sedan ut det på semlan och voilá hade vi lite mysfika så här på kvällningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!