söndag 1 mars 2015

Renovera köket, missar och dissar...

För att fortsätta lite på "inredningsbiten" så kan jag förklara varför det varit lite tyst. Jag har fixat i köket.
Inte lagat mat och så den här gången, utan målat och så.

Jag trodde ju att det skulle gå bra att måla köksbänken, men icke, lackfärgen kunde dras av likt en varm sopsäck från köksbänken... Inte kul.

Jag försökte med att ha vit fogfärg på de fula kakelfogarna, men icke pennan med fogfärg var som en dålig spritpenna - och målade jag flera gånger - så rev den upp det förra färglagret. Illa.
Så fogfärg för kakel fogar, pennan, var inte bra, usch och fy.

Det vart att rengöra med svinto. Där med.

Sedan kom min hjälte hem, Maken. Han hade köpt sån där självhäftande latsfilm, typ. med trämönster i svart. Han satte det på köksbänken och volá vart det mycket bättre.
Tur tt jag har honom när jag renoverar. hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!