fredag 27 mars 2015

Svenska Bloggars Utmaning: Livets vändning

Jag fick barn tidigt. För ung.

Inget jag rekommenderar, men så här i efterhand, inget jag ångrar. Som Lena PH´s låt "jag ångrar ingenting" (ja jo, vissa saker bord nog få bli ogjort men all over).

Neonatal - ett nytt ord

Det var en turbulent tid. 
Sonen kom ca tre månader förtidigt och  från att ha suttit hemma och kollat på film och bläddrat i veckorevyn, kastades jag in i samtal om EKG, andningslarm och ett räknande på gram och milliliter.
Efter att ha blivit OTROLIGT illa behandlad av sjukhuset/landstinget fick vi komma hem efter fyra månader.

Jag kände mig som en tigermamma, alltid på vakt, i försvarsposition.
Livet hade ändrats.

Den nya kärnfamiljen

Och precis som det gör, fortsatte livet att ha sina vändningar och nycker. Livet tog mig i riktning till ett  nytt förhållande, med Maken - mannen i mitt liv idag, Sonen och jag flyttade in hos honom och där fanns även hans dotter, som kom att bli så nära man kan tänka sig - min också.
De två små, kom att bli de bästa vänner ja efter lite kiv och bus i början. Idag - skyddar de varandra genom allt, pratar med varandra om allt och förstår varandra som ingen annan.

Nu har livet fått en ny vändning, dottern, Bonusdottern, har lämnat boet. Usch så jag grät. Student vankas innan sommaren och det är ett första steg i hennes början på hennes vuxna liv, som vi alla ska fira i dagarna tre! För Sonen, vankas ett år av möjligheter och nya saker. Det är sista året på högstadiet. Hua så stor han blivit, min lilla. Men det får jag inte säga. Han säger däremot "min lilla mamma" då jag är mycket kortare än honom. 
Men än så länge är jag fortfarande hans lilla tigermamma, som skyddar och tar hand om honom. Eller försöker iallafall.

I samarbetet med Facebook-gruppen Svenska Bloggar, så har vi dragit igång en Utmaning. Under våren kommer vi att varje fredag-söndag att lägga upp våra "svar" på utmaningen.
Utmaningen handlar om att belysa tillvaron med lite trevligt "prat" och då är delen i utmaningen "Livets vändning". Vill du vara med? GÅ m i gruppen eller kontakta mig här i högerspalten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!