torsdag 16 april 2015

Att välja rätt flyttfirma

När jag valde flyttfirma, så gjorde jag det efter det att jag lagt in en offertförfrågan på offerta.se

Det finns många flyttfirmor därute och att veta vilka som har rent mjöl i påsen,
är inte alltid så lätt.

Men det finns några bra saker att veta och ha i bakhuvudet inför en beställning av flytthjälp.
Det bästa tipset är att inte gå på det som är för billigt. "Billigt bara för dig, Kompis"....
Akta dig för "Paketpris"
Många sk. flyttfirmor säger att du kan få ett "paketpris" på flyttstäd och flytthjälp. Det de menar på att göra då är att ha en dyrare flyttstäd - som du sedan kan dra av på RUT, för att då kunna erbjuda en billigare flytt. Så här får man inte göra och det är skattefusk, händer detta - är det DU som drabbas.
Vill du ha flytthjälp, gå in på offerta.se och läs deras beställarskola, den var superbra!! Deras tips runt andra saker såsom beställning av städ är också bra.

Gör sedan en offertförfrågan och vips så har du några mail i din inbox på trevliga företag som kan erbjuda dig sina tjänster.
Visst, även här får man separera råget från vetet, och det är ju nu ditt jobb börjar, KOM IHÅG TIPSEN!
Jag  fick faktiskt en firma som gjorde just den där "Kompis"-grejen och ville erbjuda mig billig flytt mot dyr städ... Nej Tack.
Jag kollade upp alla företag som kontaktat mig via del rejta.se / eniro.se (de finns numer ihop med eniro, där ni kan söka på företag o se vad folk skrivit om dem) där man kan läsa andras rekommendationer om företaget och jag valde ett som jag ansåg lät ärligt och ansvarsfullt. Mina saker ska ju ändå flyttas cirka 50 mil :)

Hoppas nu att ni fått lite hjälp på traven den dag som ni flyttar :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!