onsdag 8 april 2015

Flytta som ett proffs #1

Nu när det har börjat bli verklighet att vi flyttar om tre månader så har jag kikat runt och
samlat på mig en massa tips om att just flytta.

Först och främst. 

Börja i tid! Gärna tre månader innan flytten.
Boka flyttstädning och anordna med att få ut en offertörfrågan på flytthjälp. (i tips del 2 kommer tips på hur du gör just detta)

Köp hem kartonger (om du inte lånar det genom flyttfirman),sopsäckar - helst svarta och genomskinliga, post-it lappar och färgade pennor.

Packa i genomskinliga sopsäckar

Alla de saker som är mjuka som jag vill ha med mig, använder jag antingen som vaddering eller så packar jag ner dem i genomskinliga sopsäckar som är markerade med lappar som säger vilket rum de ska till och vad de innehåller.
Varför jag använder genomskinliga sopsäckar är att jag enkelt ska kunna se vad som finns i samt att ingen kan råka länga den av misstag.

På varje kort, lång och ovansida sätter jag en lapp med vilket rum kartongen tillhör, jag sätter även där en innehållsförteckning på vad som finns i kartongen.

Följ gärna denna lilla följetong av flytt-tips :) Detta var del 1 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!