fredag 10 april 2015

Goa Gubbar och Sur-Holmare

Som ni säkert förstår kommer det bli en stor förändring i mitt liv inom kort. Jag flyttar från en våning i Stockholms förorten till ett hus utanför Göteborg.
Det kommer helt säkert bli lite krockar, men just menatalitetmässigt, är jag nog mer göteborgare, än stockholmare.

Frölunda Indians Goa Gubbar.
Min kärlek till Göteborg och just Frölunda Indians
började när jag råkade hamna mitt i FrölundaKlacken
under en pågående match mellan Frölunda-Djurgården
för några å sedan :)

Krock mellan Göteborg och Stockholm

Efter ett möte i stan idag inser jag att vad skönt det är. Det där att just inte ha stockholms-mentaliteten. Folk är småsura, svarar inte gärna trevligt, har brått överallt - även fast de inte har en tid att passa och det känns som om ett leende eller ett trevligt ord är dyra saker som man inte ger ifrån sig så lätt.

Annat bemötande är det i Götet. Tycker iallafall jag.
Nu ska jag göra en sak och bepröva det här. Jag ska faktiskt ringa till mina blivande grannar. Dels för att presentera mig, men även för att se hur de är och hur området är *nervös*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!