torsdag 14 maj 2015

Att få sin första lägenhet

Jag minnet som igår, den gången när jag fick nyckeln till min första lägenhet. Vilken känsla.
NU var man stor! Man skulle klara sig själv, ta hand om allt.
Det gick sisådär haha, men jag tog mig igenom det.

Ännu lyckligare var jag då vi fick nyckeln till vår våning här i stockholmsförorten. Och snart är det dags för nyckeln till Huset.

Fast innan dess är det så dags för ännu en viktig sak.

Bonusdottern har fått ett förstahands kontrakt på en lägenhet! Det är helt otroligt!  Vilken lättnad,  jag är så stolt över henne. Hon tar examen nu i juni och dagarna efter så börjar på sitt jobb o strax därefter flyttar hon in i sin alldeles egen lya.
Så självklart spenderades dagen på det gul-blå varuhuset och det inhandlades allt möjligt från stekspadar och badrumsmattor till klaffstolar och decilitermått.
Nu har hon det mesta - eller iallafall till en start

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!