torsdag 18 juni 2015

Det man inte vill höra från flyttfirman...

Härom natten vaknade jag i  någon sorts panik. Allt hitintills har gått smärtfritt
med all packning osv inför flytten. Städfirma och flyttfirma har varit bokade och informerade sedan månader tillbaka.
Det har nästan gått för bra tänkte jag - och somnade om.

Så får jag, två dagar efter uppvaknandet, ett samtal från flyttfirman.
När jag ser namnet på mobilens display, fryser jag någon sekund och inser att jag vill inte höra vad de säger - men jag måste ju.

Jag svarar och för en stund rasar allt samman för mig. Deras lastbil har gått sönder och ehlver åka in på verkstan, och eftersom det är midsommar kommer det dröja minst två veckor och de kan då ej ta vår flytt nästa vecka.
"Men, glad midsommar" avslutar han samtalet med. Den jäveln. A jag sa så, jävel.
Som jag har planerat och fixat inför denna flytt. Så tillbaka till Offerta, fick några napp, men de flesta vill ju ha extra betalt då jag är ute i så kort tidspann... Förståligt. Så jäkla arg på den förra flyttfirman som satte mig i denna sits!

Men så fick jag tag på en firma som kommer att kunna hjälpa mig, utan att skinna mig. Så nu kan vi sitta ner i båten igen, tills nästa vecka då kaoset drar igång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!