onsdag 8 juli 2015

Ny i området? Lär känna ditt område snabbt och enkelt

När man flyttar är det ju oftast som så att man vet vad man flyttar till, men i mitt fall var det ju
lite så, så jag kollade runt på olika tips om hur jag snabbt och enkelt ska kunna komma in i det lila samhälle jag flyttat till och hur jag kan göra det till det bästa för mig.
Självklart delar jag med mig utav mina tips!

Först och främst måste jag säga att här är facebook bra. Oftast har de olika kommunerna och städerna man flyttar till egna facebook sidor och grupper, perfekt  för att få reda på bra info om området!!


* Ring upp dina blivande grannar (pinsamt, men sååå värt det)

* Sitt på farstutrappen och hälsa på de som går förbi

* Cykla eller promenera runt i område

* Besök något av "vattenhålen" så som pub, fik eller affär!

Absolut viktigast är att prata med folk! Säg att du är nyinflyttad, fråga hur länge de bott på orten och kanske vad de sysslar med - vips så har du koll på de bästa lokala hantverkarna eller varför inte vem som gör godast fikabröd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!