onsdag 2 september 2015

Bli av med ogräset!!

Har ni liksom vi, en väldans massa ogräs i trädgården och på gångplattorna. Är det inte mossa, så är det fullt av långa gräsliknande sjok som breder ut sig. Visst man kan välja att vända andra kinden till och bara låta "naturen ha sin gång" men jag klarar nog inte att se på medans det blir en hav djungel i min trädgård...Så helst skulle man ju vilja ha ett medel som gör att allt ogräs försvinner med en fingerknäpping. Men tyvärr har jag ej hittat det än.



Tipset jag fick var ett ogräsmedel som dödar ogräset men är snällt mot både natur och djur. Perfekt!

Ättika. Det finns att köpa på dunk numer i  de flesta trädgårdsaffärer och det funkar verkligen!
Jag köpte en sån där sprutgrej till och gick sedan en dag  och besprutade både gång och rabatter där ogräset dragit fram.

De förra ägarna verkade ha gått på mitt första alternativ...

Senare samma dag kunde jag börja och ta bort ogräset och det gick faktiskt rätt så lätt, även om knäna nu värker, men det dröjer nog inte så långt innan nån kommer på det där braiga ogräsmedlet som funkar med en fingerknäppning....

Pssst! Se bara till att spraya ut ättikan en dag med sol, låt det sedan stå någon timme eller längre innan du börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!