onsdag 2 september 2015

Håll elpriset nere

Nu är det officiellt höst och det är dags att se över elfakturorna. 

Jag brukar alltid jämföra med förra årets förbrukning.
Det går ju inte så där jättebra just för mig i år eftersom vi nu bor i hus. Så, för att göra det bästa av höstens (och vinterns) elpris, så tar jag ett erbjudande som många elleverantörer har just nu; att vintersäkra elpriset.
Det betyder att man får ett sk. fast pris under vinterhalvåret och lagom till sommaren - återgår det till rörligt elpris.

Sen har vårat hus pellets. Därför har vi nu köpt en jeeeeekla massa pellets, så vi kan hålla god värme hemma. Sen såklart har jag bytt ut alla lampor hemma till lågenergi-lampor , så nu välkomnar jag hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!