söndag 25 oktober 2015

Stockholmssyndrom

Det har gått tre månader sen vi flyttade från Stockholm. 
Idag kom vi tillbaka,  på besök. 
Vi möttes av en vacker stad i höstskrud med sol och blå himmel. Tyvärr var staden full av argsinta stockholmare. För ja, det måste jag säga att hua vad stressade, irriterade och lättretade de är, de som bor här i suset och bruset.
Jag har varit i många storstäder och tyvärr är Stockholm den enda staden där befolkningen har väldigt svårt att dra på smilbanden,  eller ens vara lite trevliga. Näst efter kommer nog New York. Tråkigt tycker jag.

Nej, jag är glad att snart vara hemma på "rätt" sida igen och hemma vid Bästkusten. 
Nu ska jag njuta av lite tid med min underbara Mamma och Pappa, god mat har utlovats, så jag ska bänka mig i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!