fredag 6 november 2015

Dag 6: Lycka

Så var det dag 6 i Annas fotnoters utmaning. Ett nytt tema ord för var dag under november och denna dag har ordet "Lycka". här är #annasnovemberutmaning

Vad är lycka?

Det är ju verkligen så olika, för min del, kan det vara vad som helst, jag är nog inte så kinkig.
Att sitta på trappen med morgonkaffet och känna solens strålar på huden eller fraset från snön under skorna, sånt kan göra mig lycklig. Eller höra Makens och Sonens skratt från vardagsrummet en torsdagskväll, buset från vovvarna eller varför inte som när maten bara smakar så där fantastiskt gott. Då känner jag lycka.

Fast just idag skulle jag vilja skänka lycka (om man nu kunde det) till de som kan behöva lite lycka i sitt liv, de som helt enkelt jobbar för mycket så de inte hinner med att stanna upp och se vad de har. De jobbar och jobbar och jobbar, dagarna bara far förbi, de kastar i sig maten och tillåter sig inte socialt tid, men pengar sparar de - på hög. Men vad är et för lycka - att sedan finna sig själv på soffan i sin ensamhet - med en massa pengar på banken? 

Nä, jag är lycklig för min enkla lycka jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!