måndag 29 februari 2016

Hjälp våren på traven

Igår gick Maken och jag en prommis med hundarna i skogen. Vi har en jättefin vandringsled här i närheten och hundarna älskar den.

Fåglarna kvittrade och marken var sådär frodigt grön, jag tillät mig tänka "åh, nu kommer våren".
Det skulle jag inte ha gjort.
Idag ett tunt snötäcke på marken, grå himmel och allmänt Måndag. blä.
Precis som alla andra r då jag tagit ut våren i förskott. Som när jag tvättade fönsterna och bytte gardiner var så himla glad, så kom spö-snö-regn-oväder på eftermiddagen. Kul. Näe, nu vill jag ha vår, ska det vara så svårt att förstå?
För att göra varje dag till den bästa, måste man ju böra någonstans och som ett citat jag gillar lyder "Du är närmre imorgon om du börjar idag" så kom jag att tänka på att det kanske vore dags med just det.
Att börja idag.

FÖR
Jag behöver ju dra igång min diet livsstil med att äta mindre kolhydraten och gluten.
Därför börjar jag redan idag. Önska mig lycka till, jag känner att jag behöver det idag.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt när våren är på väg. Trist med bakslag dock...
    Här skiner solen idag och fåglarna kvittrar.
    Hoppas solen kommer tillbaka till dig!
    Vi planerar förresten en bloggträff i Jönköping framåt hösten, du kanske vill komma och träffa andra bloggare?
    Kram

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!