torsdag 3 mars 2016

Namnet på Kronprinsessan Viktorias lilla prins

Royalist - Javisst!
Jag har skrivit det förut, men jag gör det igen.

Jag gillar kungafamiljen. Gillar att de är en framstående familj som förespråkar Sverige i många framträdanden och statsbesök.

Den jag gillar allra mest är ju Kronprinsessan Viktoria som bara blir bättre och bättre, snyggare och snyggare för varje år.
Hon är smart, rolig och elegant.
Sen har vi ju hennes lilla charmtroll till dotter - Estelle. Hjälp så rar hon verkar vara.

Prins Carl -Philip är ju oxå en favorit, han är ju inte helt fel att titta på ;) men sen har han ett öga för design och ett hjärta för motorsport - kul tycker jag.

Men det är ju inte därför jag skriver om kungafamiljen idag. Jag skriver ju annars om  mat, och andra vardagliga ting, men hallå, jag älskar ju det här. :)

Igår föddes Kronprinsessan Viktorias andra barn. En son. Och han kommer att heta Oscar Karl Olof, hertig av Skåne. 

Så. Välkommen lilla prins Oscar och stort grattis Kronprinsessan Viktoria och Prins Daniel.

3 kommentarer:

  1. Blev alldeles rörd när jag läste att bebis hade kommit... ;) Tänk vad sånt berör

    SvaraRadera
  2. Är inte så mycket för kungafamiljen, men bebisar är alltid skoj och han fick ju ett fint namn :)

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!