tisdag 12 april 2016

Recept: lågkolhydratsbröd Whoopsiebröd

Ja, jag börjar att säga att egentligen är detta inte ett riktigt paleorecept, med tanke på att det innehåller keso, men jag tillåter mig själv kvarg och keso i maten.

Här är mina nyttiga, goda och enormt mättande Whoopsiebröd!



Du behöver:
4 Ägg
100 g Keso
1,5 msk Fiberhusk
2 tsk Bakpulver
2 msk Chiafrön
4 dl riven Ost

Gör så här:
Sätt ugnen på 200°,  Vispa äggen fluffigt (med elvisp ca 2 min), blanda de torra ingredienserna och ha sedan i keson i äggblandningen och tillsätt sedan även keson. rör runt allt och rör även ner osten.
Klicka ut blandningen i runda kluttar (jag gjorde nio "kluttar" och de tog sen en kvart i ugnen) ha koll på "kluttarna" i ugnen då tiden varierar beroende på storlek av dessa kluttar .

ooo älskar nu det ordet.
klutt klutt klutt.
så.

Servera gärna med någon god färskost och kanske lite hackad gräslök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!