måndag 4 juni 2012

Bärfläck - Väck!

Så kom kvällen och "Halv åtta hos mig" skulle precis till att börja.
Hallonen var tinade och ja, jag kunde inte låta bli att ta ett. Som självklart föll ner i urringningen.
En stor fläck spred sig, på mitt vita ribbade linne. Typiskt, nu kommer jag aldrig få ur denna fläck, tänkte jag.

Men som jag hört i en film, "säg aldrig aldrig, min vän".

Jag kokade upp lite mjölk, la ner biten med fläcken, och vips efter tio minuter - var fläcken borta!

Så Housewife tip of the day:
* För att få bort hemska bärfläckar på dina kläder, lägg dem i kokande mjölk i tio minuter - så försvinner dem.

Nu , nu ska jag äta hallon, i en svart töja , hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!