söndag 15 juli 2012

Vuxenkalas och balkonghäng, planeringsstadiet.

På fredag ska vi fira Maken som fyller år.
Veckan efter det fyller jag, sedan veckan efter det har vi bröllopsdag.
Det är det härliga med Juli-månad tycker jag. Vi har en massa att fira.

Men just i denna Juli kommer vi ju att vara i Göteborg då vi firar bröllopsdagen, men det gör inget, Jag älskar ju Göteborg.

På fredag kommer familjen på lite smörgåstårta, god dryck och förhoppningsvis balkonghäng (ber till vädergudarna).
Jag kommer att göra två mindre smörgåstårtor, en med lax&räkor och en med rostbiff. Sedan bjuder vi på en rosésangria som verkligen är superdupergod som fördrink. Recept och bilder lägger jag ju självklart upp!

Då vi är en hel drös i familjen så måste jag arrangera om lite på balkongen - om det blir så att vädret tillåter oss att sitta där. Jag ska fixa lite vimplar och papperslyktor - för att få den där "kalas-känslan" utan att det blir för barnsligt, men ändå kalasigt.
Lite annat smått ska fixas åsså, som "glas-märken"  så man vet vems glas som e vems osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!