torsdag 4 oktober 2012

Nu ska det bli andra bullar!

Mums! Idag är det Kanelbullensdag!
Ja jag vet det är lite väl kommersiellt det här, med det är ju även alla hjärtans dag och halloween, men på något sätt älskar jag dessa "dagar" det blir en liten ljusglimt i den annars så gråa vardagen.

Hur firar ni Kanelbullensdag? Vad ska ni göra?
Vi ska köpa hem bullar och dricka med mjölk och mysa i tv-soffan och idag , idag får man ta mer än en bulle :)

(ja inte jag då rå , eftersom det är en heeel del kolhydrater i bullar, men en ska jag minsann ta).

Det är lite roligt att, även fast denna "dag" är  relativt ny (sedan 1999) så firas den runt om i världen via Svenska Kyrkan. Kul att de tar tag i sådant och låter våra utlandssvenskar få fira lite grann!

http://www.kanelbullensdag.se/illni veta mer om vår kära Kanelbulle? kika här på deras sajt :)

3 kommentarer:

  1. Ja, jag ska nog kunna få i mig någon bulle idag! Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  2. Kommersiellt eller ej, jag är nog lite som du och tycker om att uppmärksamma dessa dagar lite grand. Man behöver inte göra ngt stort av det, bara förgylla lite...dock inte glömma att förgylla 'vanliga' dagar också :-)
    Skulle väl bakat själv, men har faktiskt inte hunnit. Tycker om att baka men ska erkänna att jag bara bakat kanelbullar en enda gång i livet. Jaja, bjöd barnen på köpekanelbullar (åt ingen själv eftersom jag är på en diet just nu och har ett bra flyt som inte får rubbas) och de var lika uppskattade som hemmagjorda hade varit. Min stora flicka messade och undrade om jag kunde köpa hem dessa bullar idag. Jodå, fick hon till svar, det har jag redan tänkt. Köp inte wienerbröd då som du gjorde i fjol. Oooops, inget jag minns, men det stämmer säkert :-)
    Hoppas du har haft en fin dag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah! ja ibland är man lite disträ , men det är ju tanken som räknas - tur ändå att du fick det rätt iår :)
      Ska jag vara ärlig har jag en liten förkärlek till köpebullarna :) MIna som var på bilden, var felix bullar , inköpta på ica :) mums!
      Ha nu en underbar helg!

      Radera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!