måndag 3 december 2012

Första Adventshelgen

Första Advent firade vi med buller och bång tillsammans med familjen. En massa god julmat i lite "hetare" tappning vart det.
Det vart chili-och-basilka köttbullar, lax på wasabiccreméchips och heta räkor. Till detta en massa god ost och glögg - såklart.
Bilder och recept på detta lägger jag upp framöver.

Igår, på den riktiga första Advent, vart det lite lugnare. En promenad till närmsta julmarknad vart det. Tyvärr blir vår julmarknad mindre och mindre - tråkigt tycker jag. Sen blir saker och ting bara dyrare och dyrare. Inte längre så att man gör klipp när man är på marknad.
Men mysigt är det.
På sonens lista fanns det bara en sak, brända mandlar. Och efter en kvarts huttrande i kö fick han sig en varm påse av de goda nötterna.
Kvällen avslutade vi med varm choklad och tända ljus.

Men nu - nu är det måndag och det är dags för vardag igen :) Godmorgon!

1 kommentar:

  1. Oh, de recepten tar jag gärna! Låter supergott!
    Och jag brukar också springa fram till mandlarna när jag är på marknad.. hör ju liksom till!

    Ha en fin vecka! kram elin

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!